شرکت خلاق| ترویج دانش ربایتک و نجوم با فناوریهای هوشمند سرعت گرفت
علی اکبر امیری مدیرعامل شرکت خلاق نوآوران ابزار دانش آموز، با اشاره به بهرهمندی از نرمافزارها و سختافزارهای آموزشی برای ترویج فناوریهای نو و بروز خلاقیت دانشآموزان گفت: فعالان این شرکت خلاق کار را در فضای آموزشی آغاز کردند، مسیر خود را با تولید بستههای سخت افزاری در حوزه رباتیک به زبان فارسی و انگلیسی ادامه داده و با توسعه فعالیتها، این بستههای آموزشی را به در سایر حوزههای دانشی نیز به تولید و تجاری سازی رساندند. این ظرفیت درکنار علاقمندی در نوجوانان و جوانان زمینه را برای آشنایی طیف گستردهای از مخاطبان با فناوریهای روز فراهم کرد.
در قالب این محصولات، یک زنجیره آموزشی تعریف شده است که در نخستین بخش از آن، بازدید و پاسخ مورد توجه قرار دارد، به طوری که در این دوره ها دانش آموزان در 4 دوره 3 ساله بر اساس سطح توانایی جسمی، اطلاعاتی دریافتی، آمادگی ذهنی و دانشی که از مدرسه کسب کرده اند دسته بندی میشوند. در قالب دوره های نیم روزه، دانش آموزان با شگفتیهای علوم مختلف نظیر نجوم، آینده پژوهی، طراحی سه بعدی و... آشنا میشوند.
همچنین دوره های آموزشی بر اساس تشخیص استعداد و علاقه برای هر فرد طراحی و سعی شده است از جذابیتهای لازم و سرگرمکنندگی برخوردار باشند. بخش دیگری از این روش، مسابقات است که در رشته های مختلف و به صورت سالیانه بر بستر دانشگاه برگزار میشود و تا سطح ملی ادامه مییابد.
در مرحله جشنواره نیز دانش آموزانی که در مسابقات رتبه های برتر کسب کرده اند وارد دوره تکمیلی و ترکیبی شده و پروژه های واقعی را با کمک ناظران حل میکنند و حتی گاهی لازم است برای تامین بودجه پروژه تعریف شده به صورت واقعی وارد مذاکره شوند. خلاقیت، بخش افزوده این دوره است که شرکتکنندگان را با ظرفیتهای نهفته خودشان آشنا میکند.
اشتغال زایی و ورود به بازارهای بینالمللی
مدیرعامل شرکت خلاق نادکو با اشاره به ایجاد اشتغال برای 20 نفر به صورت مستقیم گفت: بیش از پنجاه نفر نماینده فعال در کشور داریم که آنها نیز خود به صورت مستقیم و غیر مستقیم با افراد دیگری در ارتباط هستند. همپنین ما با شرکتهای تولیدی نیز به صورت موثر همکاری میکنیم.
این فعال حوزه صنایع خلاق، وجود قوانین دست و پاگیر و تامین بودجه برای صادرات مهمترین چالش مجموعههای خلاق دانست و گفت: از آنجاییکه امکانات ما در برخی علوم از نمونه های خارجی بهتر و قیمت محصولات ما نیز نسبت به قیمت نمونه های خارجی پایینتر است این ظرفیت برای ورود به بازارهای بینالمللی وجود دارد و لازم است تا مسیرها برای ورود محصولات به این بازارها هموار شود.
مرکز ارتباطات و اطلاعرسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری
#
Send to friends